خواص گیاهان

ساخت وبلاگ

 

یک از دانه‌های روغنی که به وفور در طب سنتی استفاده می‌شود تخم آفتابگردان است و اصلی‌ترین دلیل آن خواص درمانی علی الخصوص خواص تخم آفتابگردان برای کبد است که در این دانه روغنی نهفته است و در بسیاری از رژیم‌های غذایی و برنامه‌های تغذیه‌ای از این دانه مقوی نیز استفاده می‎شود. دانه‌های روغنی آفتابگردان همانند سایر مغزها و تخمه‌ها دارای ارزش غذایی بسیار بالایی بوده و فواید بسیاری برای پوست، مو و بدن دارد اما مانند هر ماده غذایی دیگری مصرف بیش از حد آن هم ممکن است آسیب‌هایی را به بدن وارد کند، پس رعایت تعادل در مصرف آن امری بسیار ضروری محسوب می‌شود.
تخمه آفتابگردان سرشار از مواد مغذی و معدنی چون فیبر، اسید آمینه، اسید لینولئیک، تیامین، مس، آهن، فسفر، سلنیوم و ویتامین‌هایی چون E_ B1_ B5 بوده است. از طرفی آنتی اکسیدان موجود در این دانه رادیکال‌های آزاد بدن را از بین می‌برد و از ابتلا فرد به بیماری سرطان جلوگیری خواهد کرد.

عطاری آنلاین ویترین‌فود این دانه‌های روغنی را با بهترین کیفیت در اختیارتان قرار خواهد داد.

دانه روغنی آفتابگردان

به طور کلی در هر ۱۰ گرم تخم آفتابگردان حدود ۵۷ کالری، ۳ گرم کربوهیدرات، ۲۴ گرم چربی، ۱ گرم فیبر، ۲ گرم پروتئین و ویتامین‌ها وجود دارد. اسید فولیک(یک ویتامین) و سلنیوم(یک ماده معدنی) برای بدن بسیار مفید است، هرکدام از آن‌ها فواید مخصوص به خود را دارند. سلنیوم از سلول‎های بدن در برابر عوامل آسیب‌زننده حفاظت می‌کند و اسید فولیک هم باعث تشکیل سلول‌های جدید در بدن خواهد شد. از طرفی میزان مورد نیاز این دو ماده در بدن زنان و مردان متفاوت است. بدن مردان به ۱۲ درصد اسید فولیک و ۲۴ درصد سلنیوم نیاز دارد در صورتی که بدن زنان تنها به ۳۱ درصد سلنیوم و ۱۷ درصد اسید فولیک نیاز پیدا می‌کند.

چرا نباید بیش از حد از دانه روغنی آفتابگردان استفاده کرد؟

همانطور که قبل‌تر گفتیم؛ تخم آفتابگردان دارای ارزش غذایی و خواص درمانی و خوراکی بسیار بالایی است، اما به دلیل چربی بالایی که دارد مصرف بیش از حد آن باعث افزایش وزن و کلسترول خون خواهد شد. ایده‌آل‌ترین مقدار برای هر فرد در طول شبانه روز حدود ۲۸ گرم است.

جدول میزان مواد تشکیل دهنده هر ۱۰۰ گرم تخمه آفتابگردان

منگنز۰٫۷۳ میلی گرم
منیزیم۴۴٫۱۲۷ میلی گرم
مس۶۳ میلی گرم
سلنیوم۲۱٫۴۲ میلی گرم
فسفر۲۵۳٫۸ میلی گرم
فولات۸۱٫۸۶ میلی گرم
ویتامین B5۴۳ میلی گرم
ویتامین B1۰٫۸۲ میلی گرم
ویتامین   E۱۸ گرم

کبد چرب چه علائمی دارد و مصرف تخم آفتابگردان چه کمکی به این بیماری می‌کند؟

کبد بدن هر فردی به طور طبیعی مقدار مشخصی چربی همانند سایر بافت‌ها و اعضای بدن همراه خود دارد اما اگر این میزان چربی از حد معمولی فراتر رود باعث بروز بیماری به نام کبد چرب خواهد شد.

کبد چرب انواع مختلفی دارد: کبد چرب الکلی و کبد چرب غیرالکلی.
علت این بیماری می‌تواند رفتارهای نادرست در تغذیه و ورزش کم باشد. کبد چرب در بیشتر موارد ممکن است علائم خاصی نداشته باشد اما از جمله علائمی که فرد با دیدن آن باید به پزشک مراجعه کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ضعف
  2. خستگی
  3. کاهش وزن
  4. افزایش جوش در قسمت‌های مختلف بدن علی الخصوص در صورت
  5. زردی مردمک چشم
  6. خارش پوست
  7. تورم پا و شکم
  8. درد شکن
  9. گیجی
  10. خونریزی از بینی
  11. از دست دادن اشتها
  12. حالت تهوع

ایران کلد پرسینگ

گروه ایران کلد پرسینگ کارخانه زیت کرمان را در سال 1369 احداث و به بهره برداری رساند. ایران کلد پرس در ابتدا این کارخانه فقط به روش Hot Press اقدام به تولید روغن خام می کرد. اما به مرور زمان و با مشاهده ضعف های این روش در میزان و کیفیت روغن خروجی تصمیم به اجرای طراحی نو گرفته شد که طی آن حرارت از سیستم روغن کشی حذف شود و عمل روغنگیری از دانه صرفا تحت فشار انجام شود که پس از انجام آزمایشات فراوان و ساخت بیش از 20 مدل آزمایشی و صرف هزینه های زیاد سرانجام این کار به نتیجه رسید و اولین دستگاه روغن کشی Cold Press در ایران ساخته شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
خواص گیاهان...
ما را در سایت خواص گیاهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین khavasegiahan بازدید : 159 تاريخ : دوشنبه 25 اسفند 1399 ساعت: 0:35

 

ممکن است با شنیدن عبارت خواص روغن طبیعی به این فکر کنید که پوست شما آنقدر حساس باشد که نتوانید از روغن گیاهی برای بهبود آن استفاده کنید. به هر دلیلی ما در اینجا می‌خواهیم بگوئیم که روغن‌های گیاهی برای صورت محصولاتی هستند که در واقع می تواند مشکلات پوستی شما را درمان کند و چهره‌ای روشن، براق و شفاف به شما بدهد.

انواع روغن‌های طبیعی و گیاهی برای پوست‎‌های گوناگون در چهار دسته‌بندی کلی زیر قرار می‌گیرند:

خواص روغن طبیعی برای پوست‌های خشک

خشکی پوست می‌تواند در مواقعی خاص از سال و همچنین در آب و هوای بیابانی اتفاق بیفتد. پوست خشک اغلب با کرم‌ها و مرطوب کننده‌ها درمان می‌شود، اما برخی از روغن‌های گیاهی می‌توانند تسکین‌بخش هم باشند.

این روغن‌ها شامل:

  1. روغن اسطوخودوس
  2. روغن بابونه

روغن گیاهی اسطوخودوس

احتمالا شنیده‌اید که روغن طبیعی اسطوخودوس روغنی آرامش‌بخش است که کمک می‌کند خواب بسیار راحتی داشته باشید، از طرفی این روغن گیاهی چند منظوره به متعادل کردن سطح رطوبت در پوست شما هم کمک می‌کند. این ماده ضد التهاب می‌تواند قرمزی پوست را کاهش دهد و بدون ایجاد چربی در پوست، خشکی آن را هم ترمیم کند.

روغن گیاهی بابونه

روغن گیاهی بابونه حاوی آزولن است که باعث افزایش رطوبت و کاهش التهاب در پوست می‌شود. اگر پوست‌تان آکنه دارد می‌توانید با استفاده از روغن طبیعی بابونه تا حد زیادی به کاهش آن کمک کنید. از طرفی این روغن گیاهی، لکه‌های تیره رنگ پوست را هم از بین می‌برد و به نوبه خود باعث احیای پوست می‌شود.

 

روغن گیاهی مناسب پوست‌های چرب

اگر پوستی روغنی دارید، باید بدانید که عواملی مانند رطوبت و گرما می‌توانند پوست روغنی را بدتر کنند. روغن‌هایی که ما در جلوتر به شما معرفی می‌کنیم؛ به رفع مشکلات پوستی شما کمک بسیاری می‌کند.

این روغن‌ها شامل:

  1. روغن رزماری
  2. روغن انگور

روغن گیاهی رزماری

روغن گیاهی رزماری دارای خاصیت ضد التهابی، تحریک کننده و ضد درد است. ترکیبات اصلی این روغن، می‌تواند به موهای چرب و کاهش شوره سر کمک کند و حتی ممکن است رشد مو را هم زیاد کند. از طرفی برای پوست‌های چرب بسیار کارآمد است و می‌تواند مشکلات پوستی را برطرف کند و پف زیر چشم را نیز کاهش می‌دهد.

 

آکنه و وجود جوش صورت یک مشکل پوستی چند ساله است که افراد در هر سنی را درگیر می‌کند. درمان‌های زیادی برای این مشکل در بازار وجود دارد و یا روغن برای جوش صورت که وعده از بین بردن لک‌های شما را می‌دهند؛ با این وجود، برخی از اینها می‌توانند اثرات بدی روی پوست داشته باشند، بنابراین حتی اگر جوش‌ها از بین بروند، ممکن است پوست شما خشک بماند. از طرفی برخی دیگر به این مواد آلرژی دارند که می‌تواند وضعیت پوستی‌شان را بدتر کند.
برای درمان جوش صورت و آکنه درمان‌های زیادی مانند تزریق ژل هم وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم تا لکه‌های حاصل از آکنه و جوش صورت را از بین ببریم، اما همانطور که گفتیم همه این کارها عوارض‌هایی برای پوستتان خواهد داشت. خوشبختانه یک راه حل برای این مشکل وجود دارد که کاملاً طبیعی است و احتمال تحریک پوست و ایجاد حساسیت در آن کمتر است. استفاده از انواع روغن گیاهی بهترین راه‌حل برای درمان جوش صورت‌تان است.

روغن گیاهی برای مبارزه با جوش‌ها

روغن‌هایی که معرفی می‌کنیم راه حلی بسیار ملایم و کاملاً طبیعی برای مشکلات پوستی است. همه ما می‌خواهیم از شر آکنه و جوش‌های صورت‌ خود خلاص شویم، اما نه به قیمت آسیب رساندن به بقیه صورتمان! روغن‌های گیاهی و طبیعی بدون افزودنی‌های شیمیایی بهترین راه مبارزه با این جوش‌ها هستند. برای خرید روغن طبیعی می‌توانید به وب‌سایت ویترین فود بروید و خرید روغن طبیعی را به صورت آنلاین برای درمان جوش صورت خود انجام دهید.

 
مطالعه بیشتر
 
انواع روغن طبیعی و خواص آن برای پوست
 

روغن درخت چای

جوش‌های خود را با این روغن ضد باکتری از بین ببرید.

روغن درخت چای از دیرباز با خاصیت ضد التهابی‌اش شناخته می‌شود و یکی از بهترین روغن‌های اساسی برای آکنه است. این روغن به مرور زمان باعث خشک شدن جوش‌ها می‌شود و به تدریج آن‌ها را از بین می‌برد. اگرچه این ماده ضدعفونی‌کننده‌ای بسیار قدرتمند هم است، از این رو هنگام استفاده از آن، باید از کرم مرطوب کننده هم استفاده کنید تا از خشک شدن کامل ناحیه جلوگیری شود.

خرید روغن طبیعی درخت چای از طریق ویترین فود امکان پذیر است.

روغن نعناع

برای پاک کردن منافذ مسدود شده استفاده از روغن نعناع بهترین راه است.

روغن نعناع یکی دیگر از روغن‌های درمانی طبیعی است که می‌تواند تورم و التهاب آکنه‌های باکتریایی را کاهش دهد. منافذ تحریک شده در پوست می‌تواند منجر به ایجاد جوش‌های سرسیاه شود؛ به خصوص در پوست‌های روشن‌تر قابل مشاهده است و به همان اندازه جوش‌ صورت ناخوشایند هستند! منتول موجود در روغن نعناع با از بین بردن جوش صورت شما و کاهش قرمزی، این امر را درمان می‌کند.

شما می‌توانید از طریق وب‌سایت ویترین فود خرید روغن طبیعی نعناع را انجام دهید.

روغن رزماری

روغن رزماری قرمزی ناشی از شکستگی‌های مکرر را درمان می‌کند و چرک را  بدون ایجاد تحریک از بین می‌برد.

خرید روغن طبیعی رزماری از طریق وب‌سایت ویترین فود امکان پذیر است.

خواص گیاهان...
ما را در سایت خواص گیاهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین khavasegiahan بازدید : 131 تاريخ : دوشنبه 25 اسفند 1399 ساعت: 0:24

 سوء هاضمه نوعی اختلال گوارشی-روده ای با شیوع بالا است. در میان گزینه های مختلف درمان سوء هاضمه در طب سنتی، درمان با داروهای مکمل و جایگزین به ویژه داروهای گیاهی نیز انجام می شود. طب سنتی ایران (TIM)، منبع ارزشمند مطالعات کاربردی معتبر دانشمندان ایرانی باستان، گیاهان دارویی زیادی را برای درمان سوء هاضمه در طب سنتی توصیه می کند. شواهد ما نشان می دهد که علت شروع سوء هاضمه عدم رعایت اصول صحیح تغذیه خصوصا نحوه خوردن آب و مایعات می باشد. غذاهای نامناسب مشکلاتی در سیستم بدن بوجود می‌آورند که با نام کلی سوء هاضمه شناخته می‌شوند. علائم سوء هاضمه:

  • تهوع‌ خفیف‌
  • احساس سوزش‌ سردل‌
  • درد در قسمت‌ فوقانی‌ شکم یا قفسه سینه
  • احساس نفخ‌ در بالای شکم،‌ احساس‌ پُری‌ معده و آروغ‌
  • ترش‌ کرد
  • احساس سیری زود هنگام

علل ایجاد سوء هاضمه

  • مصرف بیش از حد غذا، و انواع شکلات و قهوه
  • سیگار کشیدن
  • اضطراب یا عصبانیت
  • مشکلات عاطفی
  • غذا خوردن سریع و شتابزده
  • مصرف برخی از دارو ها نظیر آسپرین و یا ضد التهاب هایی مانند مثل ایبو پروفن، دیکلوفناک
  • عادات غذایی نا منظم
  • مصرف الکل

درمان سوء هاضمه در طب سنتی برای درمان، معمولا مصرف گیاهان و عرقیات بین مردم رواج دارد. هزاران سال است که مردم برای کمک به درمان مشکلات گوارشی و سایر بیماری ها دمنوش می نوشند. نشان داده شده است که چندین دمنوش گیاهی به شما کمک می کند تا حالت تهوع، یبوست، سوء هاضمه و مشکلات گوارشی دیگر را بهبود دهید. خوشبختانه اکثر آنها به طور گسترده در دسترس هستند و ساخت آنها آسان است.

  • زرد چوبه: استفاده از زردچوبه ممکن است به بهبود ناراحتی های معده کمک کند. یک آزمایش در سال ۲۰۱۴ نشان داد که افراد مبتلا به مشکلات مزمن دستگاه گوارش، مانند سوء هاضمه و سندرم روده تحریک پذیر، با دریافت کورکومین دو بار در روز و برای شش ماه، بهبود سریع‌تر سوء هاضمه را تجربه کردند.
  • چای بابونه: بابونه می تواند گرفتگی معده، بیماری حرکتی روده ، اسهال ، حالت تهوع ، سو هاضمه و گاز شکم را تسکین دهد.
  • نعناع: نعناع فلفلی، گیاهی سبز از گیاه Mentha piperita، به دلیل طعم و طراوت و توانایی در تسکین معده مشهور است و می تواند در درمان سوء هاضمه کمک کند.

اگرچه درمان های فعلی برای کم خونی فقر آهن می تواند موثر باشد، اما معمولاً با شکست روبرو می شوند و ممکن است عوارض جانبی مربوط به استفاده از دوزهای بالا را تجربه کنند. برای غلبه بر این موانع می توان درمان درمان کم خونی در طب سنتی را بیشتر مورد توجه قرار داد. کم خونی فقر آهن شایع ترین بیماری خونی در جهان است. کم خونی کمبود گلبول های قرمز خون و یا هموگلوبین است. کم خونی فقر آهن (کم خونی میکروسیتیک نیز در نظر گرفته می شود) شایع ترین علت کم خونی در سراسر جهان است. در ایالات متحده، این امر تا ۳ درصد از کودکان بین ۱ تا ۲ سال را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر این بیماری به طور موثر درمان نشود، می تواند مشکلات رشد عصبی کوتاه مدت و طولانی مدت را در کودکان ایجاد کند.

اشکال گوناگون کم خونی

یا بدن بسیار کم گلبول قرمز سالم تولید می کند، یا بیش از حد از دست می دهد یا سریعتر از جایگزینی آنها را از بین می برد. این باعث می شود فرد از نظر روحی و جسمی بسیار احساس خستگی کند. شایع ترین شکل آنمی کمبود آهن است. بدن برای تولید هموگلوبین، عنصر حامل اکسیژن در سلول های قرمز خون، به آهن نیاز دارد. اگر سطح آهن کم باشد، سطح هموگلوبین پایین است که از رژیم های غذایی ضعیف، از دست دادن خون یا بیماری های جذب مانند سلیاک یا افزایش نیاز به آهن در دوران بارداری رایج است.

درمان کم خونی در طب سنتی

درمان کم خونی به بیماری زمینه ای بستگی دارد. به طور کلی، کم خونی فقر آهن با آهن مکمل خوراکی درمان می شود در حالی که کم خونی مخرب با تزریق ویتامین B12، کمبود فولات با مکمل های فولات درمان می شود. در هر صورت، کم خونی می تواند یک بیماری جدی باشد و نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

خواص گیاهان...
ما را در سایت خواص گیاهان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ادمین khavasegiahan بازدید : 153 تاريخ : دوشنبه 25 اسفند 1399 ساعت: 0:09